Yaşanan donanım arızası sonucunda %25'lik kapasitemizde veri bütünlüğü bozulmuş ve veri kaybı yaşanmıştır; bu süreçte veri kurtarma şirketi ile anlaşma yapılmış ve arızadan etkilenen müşterilerimize yeni servisleri en hızlı şekilde teslim edilmiştir. Bu süreçte veri kurtarma işlemleri, şirketten gelen anlık bilgiler referans alınarak müşterilerimizle paylaşılmıştır; ancak veri kurtarma noktasında veriler kurtarılabiliyor deselerde; sonuç olarak dataları aktardığımız müşterilerimiz dataların bozuk olduğu, bütünlüğün sağlanamadığı yönünde geri bildirim sağlamışlardır ve veri kurtarma şirketine durum bildirilmiştir. Şirket ise; yapılacak bir işlem olmadığını belirtmiş ve çalışma olumsuz olarak sonuçlanmıştır.
Yaşanan arıza sonrasında; müşterilerimizin büyük çoğunluğu güncel, eski tarihli ya da yakın tarihli ellerinde bulunan yedekleri kurarak, sağlamış olduğumuz servislerde hizmetlerini aktif duruma getirmişlerdir. Bu süreçte desteğe ihtiyaç duyan tüm müşterilerimize de destek olmaya hazırız.
Yedeği olmayan müşterilerimiz; siz yedek almıyor musunuz? biz neden yedek alalım ki? yaklaşımı ile bakıyor olsalarda bizim yedek almamız; arıza yaşanmayacağı ve veri kaybı olmayacağı anlamına gelmemektedir. Tüm dijital servisler her an risk altındadır ve herhangi bir sebeple teknik bir problem yaşanabilir. Dünya'da her an bunun bir örneği yaşanmaktadır.
Dosya ve veritabanları; şirketlerin ve kişilerin sahip olduğu önemli datalardır ve veri sahibi tarafından düzenli ve periyodik olarak yedeklenmelidir. Firma tarafından yedekleme yapılıyor olması o firmanın güvenilir olduğunu ya da güvenilmez olduğunu göstermez; firmanın güvenilir olması; firmadan alacağınız teknik destek ve diğer süreçler ile belirlenebilir olsa da; bir donanımın arıza yapması ya da herhangi bir şirketin kendi iradesi dışında, kasti olmayan sebeplerle veri kaybı yaşatması firmanın güvenilir olmadığının bir göstergesi değildir. Durum böyle olsa idi; Dünya çapında dijital krize sebep olan Crowdstrike olayı, Avrupa'nın En Büyük Veri Merkezi Tesisinde Yangın Çıktı: 30 Bin Sunucu Harap Oldu, Google Cloud’dan Eşi Benzeri Görülmemiş Hata, Veriler Silindi! gibi haberler duymuyor olurduk. Ve yaşanan bu durumlar, bu şirketlerin güvenilmez olduğu anlamını taşımamaktadır.
1-) Veri yedekleme videomuz: https://youtu.be/aFVwpnAYjkI?t=338
Bir şirketten ancak veri kaybı olmayacağının garantisi taahhüdü alır ve sözleşme yaparsanız; özel bir anlaşma gereği size özel bir hizmet sağlanabilir; ancak yine de size hiç kimse %0 veri kaybı garantisi vermeyecektir. Yedek bir kopyadır ve bu kopyanın herhangi bir yerde bulunması her an risk içermektedir. Narin Hosting; doğrudan yedek adı altında bir servis sağlamamaktadır ve hiçbir zaman bu yönde bir hizmet satışı olmamıştır.
Bu süreçten etkilenen tüm müşterilerimize;
Ödemiş oldukları tutarın yarısı kadar kredi,
Toplam hizmet süresinin yarısı kadar ek hizmet süresi,
sağlanacaktır.
Maandag, april 21, 2025