ANLAŞMANIN TARAFLARI

Hizmet sağlayıcı müşterisi olan ve hizmet alan tüm şahıslar sözleşmeye uymakla yükümlüdür.Sözleşmemizde yer alan ancak müşterimizin karşı çıktığı durumlarda sözleşme gerçeliliğini koruyacaktır.Tüm müşterilerimiz sözleşmeyi takip etmekle sorumludur ve en güncel hali geçerlidir.




1- Hizmet sağlayıcı sunucularında TÜRKİYE CUMHURİYETİ KANUNLARINA aykırı herhangi bir hareketin olması durumunda müşteriye haber verilmeksizin hizmetler askıya alınabilir.
2- Hizmet sağlayıcı'in sağladığı hizmetler ile internet kullanıcılarına, pornografik materyaller; korsan yazılımlar, illegal materyaller (Adult, Warez, Hack,Toplist, mp3 ve buna benzer telif hakkı bulunan (telif hakkı ihlal edilen tüm içerikler) müzik ve görüntü eserleri, Dialer Programların) sunulması yasaktır.
3- Hizmet sağlayıcı; hosting, reseller ve sanal sunucu hizmetlerinde belirlenen cpu, ram, disk gibi kaynakların aşıldığını tespit ettiğinde hizmetleri askıya alabilir.
4- Hizmet sağlayıcı, sağladığı hosting ve reseller hizmetlerine gelen saldırılarda haber vermeden sistemin sağlığı için hizmeti askıya alabilir.
5- İspat ve kanıt olmaksızın Hizmet sağlayıcı’i kötüleme ve tehdit girişiminde; ilgili müşterinin hizmetleri sonlandırılır ve Hizmet sağlayıcı maddi ve manevi hak talebinde bulunabilir.
6- Hosting satış amacıyla reseller hosting alınması yasaktır. Dijital Ajans ve Web Tasarım şirketleri bu yasaktan muaftır.
7- Herhangi bir zararlı içeriğe sahip yazılımın tespitinde hizmetler haber verilmeksizin askıya alınabilir, gerekli durumlarda iptal edilebilir.
8- Sunucularımızda lisansı kırılmış ve güvenlik zafiyeti bulunan yazılımların kullanılması yasaktır. Sisteme zarar vermesi halinde hizmet haber verilmeksizin iptal edilir ve müşteri hak talebinde bulunamaz.
9- Yoğun paket gönderimi (saldırı, atak) yapan veya herhangi bir sistemin güvenliğini tehdit edici davranışlarda bulunan hizmetler iptal edilir. Aynı şekilde yüksek boyutlu saldırı alan müşteri hizmeti de askıya alınır.
10- Hizmet sağlayıcı hosting ve sunucu yönetimlerinden sorumlu değildir. Müşterinin sorumluluğunda olan tüm teknik süreçlerde hizmet sağlayıcının sorumluluğu bulunmamaktadır.
11- Sunucunun olağan işleyişine olumsuz etki edecek hayal edilebilecek hertürlü kötü niyetli girişimde aktif hizmetler iptal edilir.
12- IRC(Internet Relay Chat) ağlarıyla iletişime geçen herhangi bir yazılım çalıştırmak yasaktır.
13- Herhangi bir sebeple, herhangi bir şekilde toplu e-posta gönderimi yapılması ve SPAM mail gönderimi yapılması kesinlikle yasaktır. Tüm hizmetler üzerinde e-posta servisleri sadece olağan yazışmalarınız için kullanılmak üzere kullanımınıza sunulmaktadır.
14- Spam yapılan hizmetler tespit edildiği an iptal edilir ve firma oluşan zararı müşteriden talep etme hakkına sahiptir.
15- Dosya paylaşım yazılımları çalıştırılması yasaktır(örnek: rapidshare vb..)
16- VDS hizmetlerinde, herhangi bir şekilde diğer VDS'lere zarar verecek kadar yoğun kaynak kullanımı yapılması yasaktır.
17- Hosting veya Sunucu hizmetlerinden farklı ip adreslerine yönelik atak çıkışlarında hizmet haber verilmeksizin askıya alınır.
18- Müşteri; kendisine tahsis edilen IP adresini değiştirme girişiminde bulunursa hizmet iptal edilir. IP değişiklikleri yalnızca hizmet sağlayıcı tarafından yapılır.
19- Kampanyalı olarak alınan ve normal fiyat üzerinden iskonto uygulanan hizmetlerde para iadesi yapılmamaktadır; geri iade talebi yalnızca müşteri hesabına bakiye eklenmesi seçeneği ile yapılabilir.



20- Hosting hizmetlerinde verilen limitsiz disk seçeneği adil kullanım esaslarına göre dizayn edilmiştir. Bu sebeple hosting FTP alanlarında yazılım dosyaları dışında herhangi bir öge barındırılamaz.
21- Hosting hizmetlerinde sürekli olarak yüksek CPU tüketimi yapılamaz.
22- Sanal sunucu hizmetlerinde Torrent programları, Mining programları, CPU ve DİSKİ sürekli olarak kullanan programlar çalıştırmak yasaktır.
23- "Yoğun Mysql sorgusu üreten" yazılımların kullanılması yasaktır. Tespiti halinde hizmet askıya alınır.
24- Sanal sunucu hizmetlerinde aylık 2 adet ücretsiz format hakkı tanınmaktadır. Ekstra format KDV dahil 10 TL'dir.
25- Hosting hizmetlerinde paylaşımlı sunucuya etki edecek CPU kullanımlarında hizmet bilgi verilmeksizin askıya alınır.
26- Hosting hizmetlerinde ücretsiz taşıma işlemi yalnızca mevcut kullanılan panel arasında olacak şekilde gerçekleşmektedir. Harici panellerden taşıma yapmamaktayız.
27- Hosting hizmetlerimizde 10 gün içerisinde ücretsiz taşıma talebinde bulunabilirsiniz. En fazla 10 adet ve toplamda 20 GB boyutu geçmemesi şartıyla taşıma işlemi yapılır.


28- Firmamız sanal sunucu ve fiziksel sunucu ürünlerinde yedekleme işlemi yapmamaktadır.Bu hizmetlerde yedekleme işlemi müşteriye aittir. Hayal edilebilecek herhangi bir sebeple veri kaybı yaşanması durumunda, tüm yedek sorumluluğu müşteriye aittir.
29- Hizmet sağlayıcı hosting hizmetlerinde haftalık olarak yedek almaktadır. Haftalık yedekleme hizmeti; müşterilerimize kolaylık olması için ücretsiz olarak sunulan bir hizmettir. Yedeklerde ve genel olarak veri kayıplarında sorumluluk müşterilerimize aittir; hizmet sağlayıcı ücretli olarak yedek hizmeti sunmamaktadır ve sağlanan hizmet sadece hosting hizmetidir. 30- Banka hesap numaralarımız sistemlerimizde kayıtlıdır.Mevcut hesap numaralarını yanlış girerek para gönderme işleminde sorumluluk müşteriye aittir Hizmet sağlayıcı sorumlu tutulamaz.
31- Hizmet sağlayıcı sitesine kayıtlı müşterilerimizin hesaplarının çalınması durumunda sorumluluk müşteriye aittir.Hizmet sağlayıcı genel olarak sistem güvenliğini sağlamakla ve ilgili sorunla karşılaşan müşterinin bilgilerini değiştirmekle sorumludur.
32- Hizmet sağlayıcı, hosting hizmetlerinde 5 Gb boyuta kadar olan websitelerini ücretsiz olarak taşır.
33- Reseller hosting hizmetlerimizde hosting yönetimi müşteriye ait olduğu için firmamız taşıma işlemi yapmamaktadır. Firmamız müşterilerimize reseller hosting hizmetlerinde ücretsiz taşıma işlemi yapma hakkını saklı tutar.
34- Reseller hosting hizmetlerinde oluşturulan hosting içeriklerinden müşterilerimiz sorumludur. Reseller hosting hizmetiniz üzerinde aktif olan sitelerin herhangi birinde yasalara aykırı içerikten doğan tüm olumsuz durumlarda sorumluluk hizmet sahibine aittir.
35- Spam sebebiyle kapatılan hizmetlerin tekrar aktivasyonunun sağlanması KDV dahil 25 TL'dir.
36- Hizmet sağlayıcı hizmetlerinden yararlandığınız süreçte yurtiçi ve yurtdışı tedarik edilen lisans fiyatlarının, elektrik ve verimerkezi maliyetlerinin artması sonucunda oluşacak fiyat artışı hizmet kalitesinin sürekliliği için müşteriden tahsil edilir.
37- Müşteri; hesabı üzerinde yapılan şüpheli işlemlerde, teyit için kimlik kartının ön yüzünü (sadece isim soyisim gözükecek şekilde olabilir) info@narin.net.tr e-posta adresine iletmekle yükümlüdür.



38- Son ödeme tarihinden sonra hizmetler 1 gün aktif tutulur. 1 gün sonunda otomatik olarak askıya alınır.
39- Ödenmemiş fatura sebebiyle askıya alınan hosting hizmetleri 10 gün, sanal sunucu hizmetleri 2 gün sonunda silinir.
40- Fiziksel Sunucu hizmetlerinde son ödeme tarihinin gecikmesi durumunda hizmet iptal edilir.
41- Yasalar çerçevesinde en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz.Hizmet sağlayıcı zamanında ödeme yapan müşterilerine sorunsuz hizmet verme gayretiyle çalışmaktadır.



42- Hizmet sağlayıcı site üzerinden kredi kartı bilgisi talep etmez.
43- Hizmet sağlayıcı çalışanları hiçbir müşteriden kredi kartı bilgilerini talep etmez.
44- Hizmet sağlayıcı aracı sistemlerin sanal pos sistemleriyle kredi kartı ile ödeme kabul edebilir.
45- Hizmet sağlayıcı, cep telefonu numaranızı; müşteri hesabınızı onaylamak, hizmet ile ilgili acil durum ve bildirimleri göndermek için talep eder.
46- Hizmet sağlayıcı müşterilerinin özel bilgilerini bilmemektedir.E-posta veya şifre değişiklikleri için hesap ayarlarından işlem yapılmalıdır.
47- Hizmet sağlayıcı müşterileri istedikleri zaman hizmet bilgilerini güncelleyebilir.Ancak ad-soyad, adres ve ülke bilgileri gibi genel bilgilerde Hizmet sağlayıcı onayı alınması gereklidir.
48- Hizmet sağlayıcı, site üzerinde işlem ve gizlilik güvenliğini sağlamak adına siteye giriş yapan müşterinin, IP adresi kayıt altında almaktadır.Daha sonra bu kayıtları gerek görürse kaldırabilir.
49- Müşteri; herhangi bir şekilde mail adresini, şifresini ve güvenlik sorusunu unutması durumunda profilini Madde 4‘de belirtilen şekilde doğrulayarak yeni giriş bilgilerinin güncellenmesini talep edebilir.
50- Hizmet sağlayıcı, ödeme dolandırıcılığı ve olası bir bilişim suçunu önlemek için gerek gördüğü müşteri kayıtlarının doğruluğunu onaylamak durumunda kalırsa bunun ispatına yönelik, müşteriden kimlik belgesini isteyerek profilinin gerçek olduğunu teyid etmesini talep edebilir.
51- Hizmet sağlayıcı, site üzerinden yapılan alan adı sorgularının kaydını tutmaz.Bunları takip etmeye gerek görmez ve bu tür bir girişimde bulunmaz.
52- Hizmet sağlayıcı, özellikle bireysel müşteri profilinde ki Türk kullanıcılarından istediği T.C. Kimlik numarasını olası bilişim suçlarının önüne geçmeye katkı sağlamak, hem ,de 213 Sayılı Vergi Usul Kanunun 231. maddesine göre FATURA tanzimi sırasında müşteri adını soyadını, vergi dairesini, hesap numarasını ve kimliğini ibraz etmek zorundadır. 29.04.2006 tarih ve 26274 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vergi Kimlik Numarası Genel Tebliği'ne göre vergi numaraları T.C. Kimlik Numarasına dönüştürülmüş olup, bu nedenle fatura tanziminde müşterinin T.C. Kimlik Numarası da kaydedilmektedir.Tüm bireysel müşteriler T.C. Kimlik Numarasını Hizmet sağlayıcı’e doğru olarak bildirmek zorundadır.Bu sebeple yanlış bildirilen T.C. Kimlik numarası derhal düzeltilmeli ve Hizmet sağlayıcı’e haber verilmelidir.Sahte ve geçersiz T.C. Kimlik Numarası veren müşterilerle ilgili olumsuz olarak yaşanabilecek hiç bir sorundan yada sorumluluktan Hizmet sağlayıcı sorumlu değildir.Sahte ve geçersiz olarak verilen bilgilerden dolayı Hizmet sağlayıcı’in uğrayacağı her türlü sorun, sıkıntı ve zarardan dolayı Hizmet sağlayıcı müşteri ve kullanıcı hakkında yasal yollara başvurma hakkını saklı tutar.
53- Hizmet sağlayıcı, hizmet süresi biten müşteriye ait her türlü bilgiyi gerek gördüğü süre boyunca saklama hakkına sahiptir.Bu bilgiler müşterinin hizmeti süresi boyunca işlediği veya işlemiş olabileceği cezai ve her türlü hukuksal sorunlar nedeniyle bilişim suçlarıyla mücadeleye destek olmak adına, Hizmet sağlayıcı’un gerek gördüğü süre boyunca saklanacaktır.
54- Müşteri, Hizmet sağlayıcı’dan aldığı hizmetlerle ilgili yaşadığını düşündüğü mağduriyet ve benzeri olumsuzlukları yasal yollarla gidermekte özgür sorumludur.Mahkeme ve sonuca bağlanmamış devam eden dava ve her türlü yasal soruşturmalar süresince müşteri, asla Hizmet sağlayıcı hakkında firmayı karalama, olumsuz eleştirme, internet ortamında yada başka platformlar da benzeri karalama kampanyaları düzenlemesi, her türlü sosyal mecralar da, halka açık alanlar da, Hizmet sağlayıcı’un sitesi üzerinden aldığı her türlü teknik destek yazışmalarını, eğitim konularını, Hizmet sağlayıcı’un kendisine özel olarak sağladığı fiyat bilgilerini açık etmesi, yayması ve okutması halinde bu maddeyle kabul ettiği gizlilik kurallarını ihlal etmiş sayılacaktır.
55- Müşteri gizlilik kurallarını ihlal ettiğinde Hizmet sağlayıcı bundan sonra vermiş olduğu hizmeti veya hizmetleri yedek alma zorunluluğu olmadan sonlandıracak ve dolayısıyla hizmetin veya hizmetlerin tekrar aktif edilebilmesi mümkün olmayacaktır.Müşteri gizlilik kurallarını ihlal ettiğinde Hizmet sağlayıcı bu sözleşmeyle koruduğu müşteriye ait her türlü bilginin güvenliğini sağlamak zorunda değildir.
56- Hizmet sağlayıcı internet sitesinden hizmet alan müşteriler, yaşamış olunan arızalar sonucunda kendi sorumluluklarında olan durumlar dahilinde (yedekleme, sunucu yönetimi vb) kesinlikle karalama kampanyası düzenleyemez, şirket profilini ve itibarını zedeleyerek davranışlarda bulunamazlar. Aksi halde şirketin güvenlik ve gizlilik sözleşmesini ihlal etmiş sayılacak ve konuyla ilgili yetkili İzmir mahkemelerine müracaatta bulunulacaktır.
57- Hizmet sağlayıcı, site üzerinden müşteri tarafından siteye girilen bilgileri üçüncü şahıslarla paylaşmayacağını kabul ve taahhüt eder. Ancak yasal makamlar tarafından talep edildiği takdirde, bilişim suçlarıyla mücadele kapsamında T.C. Emniyet Müdürlükleri, Cumhuriyet Başsavcılıkları ve T.C. Mahkemeleri gibi kurumlarla paylaşılabilir.
58- Narin; müşteri telefon numarası ve e-posta adreslerini kayıt sırasında talep etmektedir. Bu iletişim kanalları aracılığıyla müşterilerine; altyapı kaynaklı olası gelişmeleri, faturalar ile ilgili durumları, kampanyalar ile ilgili gelişmeleri sözlü ya da yazılı olarak bildirebilir.



59- Sponsor olunan ve genel olarak ücretsiz sağlanan hizmetlerde sözleşmeye aykırı bir durumda ya da hizmet sağlayıcının vereceği karara göre; hizmet sağlayıcı tek taraflı olarak, haber vermeksizin hizmeti sonlandırabilir. Hizmetin kontrolü ve takibi müşteriye aittir; sözleşmeye aykırı hertürlü durumda sorumluluk doğrudan hizmet sahibine aittir.
60- Hizmet iptali sonrasında kalan para müşteri hesabına kredi olarak eklenir ve bu kredi domain alımlarında kullanılamaz. Mevcut kredi ile alan adı siparişi vermek isteyen müşterinin alan adı siparişi iptal edilir.

Bu sözleşme siteye üye olan ve hizmet satın alan müşterilerimiz için geçerlidir.